poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Piernik Kętrzyński, czyli przepis na szybkie i niedrogie ciasto


W ramach współpracy z Agencją CREDO PR, otrzymałam do testów opakowanie piernika kętrzyńskiego w proszku. Jako, że talentem kulinarnym nie grzeszę, zdarza mi się od czasu do czasu sięgać po tego typu gotowe mieszanki. Lubię je bowiem za to, że nie wymagają czasochłonnych przygotowań. W kilka minut (pomijając czas pieczenia) mogę wyczarować ciasto, które niczym się nie różni od tego domowego, przygotowanego 'tradycyjnie'.



Opis producenta:
Piernik kętrzyński to doskonale skomponowana mieszanka najlepszej jakości składników. Odpowiednio dobrany zestaw dodatków nadaje piernikowi zapach i smak, który zaspokoi gusta najwybredniejszych nawet smakoszy. Wypiek jest „niezawodny” a ciasto po upieczeniu długo zachowuje świeżość a wyglądem i smakiem niczym nie ustępuje tradycyjnemu domowemu piernikowi. Podstawowy przepis można łatwo modyfikować i urozmaicać całą gamą dodatków.

Składniki:
mąka pszenna, cukier, proszek mleczny odtłuszczony, jaja w proszku, środek spulchniający - wodorowęglan sodu, przyprawy korzenne, cykoria.

Wartość odżywcza produktu: 




Opakowanie piernika zawiera 750g gotowej mieszanki, którą należy połączyć tylko i wyłącznie z dwoma składnikami: wodą i olejem. Oczywiście możemy dodać także inne składniki według własnego uznania np. miód dla pogłębienia/podkreślenia smaku naszego ciasta oraz np. bakalie.



Składniki:
- Piernik Kętrzyński - 750g
- 1,5 szklanki wody (380ml)
- 170ml oleju



Sposób przygotowania:
Zawartość opakowania starannie mieszamy z wodą i olejem,
aż do uzyskania jednolitej masy. 

  
Ciasto wykładamy do formy uprzednio wysmarowanej tłuszczem i posypanej 
bułką tartą lub wyłożonej papierem do pieczenia, odstawiamy na 15 minut. 
Wstawiamy do nagrzanego piekarnika (180C) i pieczemy ok. 45-60 minut. 



 Po wystudzeniu ciasto dzielimy na dwie lub trzy części i przekładamy 
budyniem, dżemem lub masą orzechową. Ilość warstw zależy od tego w jakiej blaszce 
upieczemy ciasto. Ja swoje wylałam do dużej blachy, ale okazało się, 
że piernik nie wyrósł duży. Polecam zatem użycie mniejszej formy np. tortownicy,
wtedy ciasto będzie wyższe.
Na koniec piernik możemy polać polewą czekoladową, posypać wiórkami kokosowymi
lub ozdobić według własnego uznania/upodobania.


Na opakowaniu piernika znajduje się również przepis na Tort piernikowy.
To mała podpowiedź dla tych, którzy nie mają pomysłu
jak i z czym zrobić swoje ciasto:-) 



Ja swój piernik przełożyłam dżemem śliwkowym oraz budyniem waniliowym, 
polałam go polewą czekoladową domowej roboty i posypałam wiórkami kokosowymi. 
Piernik najlepiej smakował mi na drugi dzień, gdy ciasto nasiąknęło masą.


Efekt końcowy prezentuje się tak: 


Piernik Kętrzyński wyszedł bardzo smaczny. Jak na piernik przystało był odpowiednio twardy (ale nie za twardy) oraz nie był za słodki. Dopiero za sprawą dodatków - które możemy oczywiście komponować według własnego uznania - nabrał słodko-kwaśnego smaku. Pomimo tego, że piernik okazał się być pysznym deserem rodzina stwierdziła jednak, że jest za mało 'piernikowaty'. Brakowało nam w nim tego charakterystycznego aromatu piernika.



Podsumowując, Myślę że warto mieć pod ręką taką gotową mieszankę ciasta, bo w szybki i prosty sposob możemy wyczarować smaczne ciasto, które za każdym razem będzie smakować inaczej. A to wszystko za sprawą różnych dodatków - ciasto można dowolnie modyfikować.




Strona producenta Majonez Kętrzyński: http://www.majonezy-ketrzyn.pl/



Pozdrawiam,
Glamourka89

24 komentarze:

  1. Muszę kupić te cudo i wziąć się w końcu do roboty:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jest przepyszny mogę jeść i jeść! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. oo pysznie wyglada :D

    Buziaki i zapraszam do mnie w wolnej chwili :)
    wiolka-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. ależ bym sobie zjadła :) wygląda świetnie

    OdpowiedzUsuń
  5. oooo ja ostatnio nic nie piekę, nawet tak prostych ciast. Muszę się przemóc i od-leniwić :)P Pięknie wygląda Twój piernik

    OdpowiedzUsuń
  6. ja wolę sprawdzone domoe przepisy , ale czasem na szybko sięgam i po mieszanki:)ten piernik wygląda smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  7. Proszę o pomoc w celu nawiązania współpracy.
    Szczegóły na moim blogu:http://opinie-produktow.blogspot.com/

    Odwdzięczę się:D

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda świetnie :D
    moja babcia często go robi, nawet go lubię :)

    też uważam, że warto mieć zawsze w domu takie "ciasto w pudełku", bo gdy trzeba szybko coś wykombinować, spisuje się idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam piernik kętrzyński! Zwłaszcza przełożony konfiturą:)Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Robiłam go na święta. Dobry był ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. nigdy nie jadłam, ale wygląda przepysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. o jak ja uwielbiam piernik!

    OdpowiedzUsuń
  13. pysznie wygląda :) bardzo lubię piernika, ale zimą mi jakoś bardziej smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. nie przepadam z piernikiem, ale ten wygląda tak apetycznie że aż mi ślinka pociekła :)

    OdpowiedzUsuń
  15. smakowicie wygląda twój pierniczek! daj kawałeczek:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Już dawno nie robiłam ciasta z proszku...

    OdpowiedzUsuń
  17. Jakiej wielkości była blaszka której użyłaś ?
    Twoja wersja piernika wygląda bardzo smakowicie <3 :)

    OdpowiedzUsuń